Velkommen til Merete Social and Meaning blogg🧡🧡


 

🧡Velkommen til Meretes Sosial og Mening blogg🧡

" Enhver har rett til menings- og ytringsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å hevde meninger uten innblanding og til å søke, motta og meddele opplysninger og ideer gjennom ethvert meddelelsemiddel og uten hensyn til landegrenser"  (Art.19)


🧡🧡Jeg ble utdannet sosionom 1993. Jeg har også en mastergrad i sosialt arbeid (2009) på emne hørsel. Jeg er spesielt interessert i grunnleggende menneskerettigheter og medisinsk sosialt arbeid. Jeg er oppvokst i Norges nest største by, Bergen, men også bodd noen år i vakre Hardanger blant fruktblomstring og fjorder. 🧡🧡

🧡Jeg er "alltid mamma" til lille Nikolai, som døde (1990-1992) plutselig fra oss bare 22 mnd av en muligens sjeldent fallsykdom, eller kanskje som følge av en mangelfull medisinsk oppfølgning🧡


Jeg har jobbet litt som byråkrat, blant annet i Sosialdepartementet. Jeg har også vært "sekretariat" for politiske ledelsen i departementene, der jeg svarte på hyggelige henvendelser fra alle som bor i Norges land. Jeg sier som Jarlen av Chesterfield; "Jo mindre man har å gjøre, desto mindre tid blir det til å gjøre det". Jeg bor nå på Skøyen -  midt på landet i byen sammen med voffen Theodor🧡




Jeg driver nå Sosialarbeider Vest, hvor jeg løpende oppdatere interesserte med samfunnsemner som kan ha en viss betydning for våre sosiale relasjoner, og hvordan vi bør forholde oss til hverandre. Det er viktig du forstår,  vi mennesker er sosiale vesen og våre sosiale relasjoner er livsnødvendige for oss.
 De opplevelser som vi har gjennom livet av identitet, gruppetilhørighet, kompetanse, ansvar, selvfølelse og velbefinnende bygger til store deler av de erfaringene vi gjør gjennom livet.🧡

Du må gjerne besøke nettstedet Sosialarbeider Vest på Facebook og Linkedin, og ikke nøl med å ta kontakt med oss om du lurer på noe eller har noen spørsmål? 🧡




 Ha en GOD dag. Beste Hilsen Merete Telstø 🧡🧡

Kommentarer